Minder angst en meer innerlijke rust door te springen

97119492_815353528957291_6172940878592606208_n

Schiet je wel eens uit je sloffen?
Ben je soms kortaf?
Of ben je plots angstig, zonder duidelijke reden?

Spring een tijdje op en neer.
En je denkt helderder.

Hoe dit komt?
Je zet de poort terug open tussen je hersenstam en neocortex.
Anders gezegd: tussen overleven en tot oplossingen komen.

Je wilt nog een grotere impact?
Beweeg dan armen en benen tijdens het springen.

Afhankelijk van wat je juist doet, bereik je andere doelen.

Bovenste rij
Links: benen open + armen open, benen dicht + armen dicht
Rechts: benen open + armen dicht, benen dicht + armen open

Middelste rij
Links: linkerarm en -been voor + rechterarm en -been achter, wisselen
Rechts: linkerarm en rechterbeen voor + rechterarm en linkerbeen achter, wisselen

Onderste rij
Links: benen open + linkerarm voor en rechterarm achter, benen dicht + rechterarm voor en linkerarm achter
Rechts: linkerbeen voor en rechterbeen achter + armen open, linkerbeen achter en rechterbeen voor + armen dicht

Armen doen hetzelfde. Benen doen hetzelfde.
Doe je met de armen hetzelfde, of met de benen, dan communiceren het emotionele en rationele brein beter met elkaar.

  • Je voelt een innerlijke rust.
  • Je bent meer bewust van jezelf en je emoties.
  • Je houdt jezelf makkelijker in de hand.
  • Organiseren en plannen gaat beter.
  • Je onthoudt langer.

Linkerhelft doet iets anders dan rechterhelft.
Je maakt meer en snellere verbindingen in de brug tussen beide hersenhelften.
Daardoor gaan ook andere delen die zich links en rechts in het lichaam bevinden vlotter samenwerken.

  • Ogen en oren: prikkels filteren en informatie verwerken gaat makkelijker.
  • Complexere bewegingen gaan moeiteloos. Denk aan: sporten, dansen, muziekinstrument spelen.
  • Je ziet gemakkelijker door het bos de bomen. Maar je kan ook inzoomen op details. En je kan vlot schakelen tussen beide.
  • Hogere cognitieve vaardigheden, zoals abstract denken en redeneren, vragen minder energie.

En dan kan je al deze dingen gaan combineren.

Gekruist springen.
Armen open en dicht. Benen voor en achter.
Benen open en dicht. Armen voor en achter.

Hoe complexer de beweging, hoe meer verbindingen er ontstaan in de hersenen.
En hoe vlotter je kan denken, verwerken en begrijpen.

Ga jij de uitdaging aan?
Spring elke dag 10 keer.
Op de manier(en) die nog niet zonder moeite lukken.

Ik garandeer je een verbetering van je geheugen, prikkelverwerking, aandacht en innerlijke rust.

Nog meer tips en oefeningen?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief.
En je ontvangt ze elke maand in je mailbox.

* indicates required
Ik ben een

PLUFOR gebruikt de gegevens die je op dit formulier verstrekt om contact met je op te nemen en om updates en marketing aan te bieden. Laat ons weten op welke manieren je van ons zou willen horen:

Je kan je op elk moment uitschrijven door op de link Abonnement opzeggen te klikken in de voettekst van elke email die je van ons ontvangt, of door contact met ons op te nemen via kim@plufor.be.

We use Mailchimp as our marketing platform. By clicking below to subscribe, you acknowledge that your information will be transferred to Mailchimp for processing. Learn more about Mailchimp's privacy practices here.

Kim Van Den Heuvel - PLUFOR
Scroll naar top